Sortida al museu de les matemàtiques

Enviat per admin el dv., 02/02/2018 - 08:17

Els alumnes de segon de la ESO, han realitzat una sortida al Museu de les Matemàtiques, ubicat dins del parc de Can Mercader a Cornellà.

(Continua article fent clic a "Llegir més")

Els dies 22, 23, i 24 de gener han visitat l’exposició del museu, "Experiències matemàtiques"acompanyats per un monitor que els hi ha explicat que hi ha a les diferents sales, i com s’han d’utilitzar. L’objectiu és que els alumnes puguin resoldre de manera autònoma els reptes que es presenten en forma de proves. Interactives i manipulatives. Cada sala està dedicada a una part de les matemàtiques com la geometria, probabilitat i estadística, càlcul numèric, il·lusions òptiques, etc.

Posteriorment han realitzat una gimcana matemàtica al parc, on han treballat d’una manera pràctica per calcular l’alçada d’un fanal sense haver de pujar-hi, els litres de pintura necessaris per pintar els porticons, calcular el nombre de persones que poden seure a una de les taules de pícnic, els metres de leds per il·luminar els porxos del jardí, entre d’altres activitats.

L’objectiu és motivar a l’alumne a estudiar matemàtiques, veien algunes situacions quotidianes on les hem d’aplicar.

El museu està obert els diumenges al matí i els dimecres a la tarda, amb entrada gratuïta. (https://www.mmaca.cat)

Algunes fotos de la sortida:

Galeria fotogràfica