Sortida al Museu de les Matemàtiques

Enviat per admin el dv., 23/11/2018 - 10:10

Els alumnes de segon de la ESO, han realitzat una sortida al Museu de les Matemàtiques, ubicat dins del parc de Can Mercader a Cornellà.

Els dies 19 i 20 de novembre han visitat l’exposició del museu, "Experiències matemàtiques"acompanyats per un monitor que els hi ha explicat que hi ha a les diferents sales, i com s’han d’utilitzar. L’objectiu és que els alumnes puguin resoldre de manera autònoma els reptes que es presenten en forma de proves. Interactives i manipulatives. Cada sala està dedicada a una part de les matemàtiques com la geometria, probabilitat i estadística, càlcul numèric, il·lusions òptiques, etc.

Posteriorment, i com a novetat d’aquest any, han realitzat l’activitat de les  “Cúpules de Leonardo Da Vinci”. En aquest taller, de forma cooperativa, el grup podrà aixecar i experimentar aquestes espectaculars estructures de més de 4 m de diàmetre, que utilitzen un sol model de peça. Al encaixar-les entre elles, seguint patrons geomètrics, les peces es sostenen mútuament.

L’objectiu és motivar a l’alumne a estudiar matemàtiques, veien algunes situacions quotidianes on les hem d’aplicar.

El museu està obert els diumenges al matí i els dimecres a la tarda, amb entrada gratuïta. ( https://www.mmaca.cat)

Algunes fotos de la sortida.