Les alumnes Marta Aragonès, Laura Garrido i Verònica Martínez, de 3r d'ESO de l'Institut Olorda, participaran a la Final del XIX Certamen de lectura escolar Veu Alta el 17 de maig al Caixaforum de Barcelona. Aquesta nova cita té lloc després d'haver guanyat la semifinal territorial del Baix Llobregat el passat 15 de març a l'Institut Blume d'Esplugues de Llobregat. A la semifinal també hi van participar els alumnes de 2n d'ESO Martí Expósito i Sergio E. Puerta, aquest darrer com a alumne d'Aula d'Acollida. Tots ells van ser escollits en un concorregut càsting del Departament de Llengua i Cultura Catalana.

El concurs Veu Alta és un projecte del Grup Enciclopèdia que organitza juntament amb el Departament d'Educació de la Generalitat. El seu objectiu és promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta. Per als alumnes és una experiència molt enriquidora que comparteixen amb altres estudiants de la comarca i d'arreu del territori. Els guanyadors de la Final assistiran a la Festa de la Lectura el 7 de juny de 2023 al Teatre Nacional de Catalunya. Aquest consistirà en l’acte de lliurament de premis als guanyadors i guanyadores territorials i una mostra de lectura (no competitiva), amb els campions territorials de tot Catalunya.

L'Institut Olorda ja havia participat en anteriors edicions, quedant també finalistes en alguna ocasió. En aquest cas, passen a la final el grup de Corsaris, format per les noies de 3r d'ESO. Cada centre educatiu pot participar amb un alumne per categoria (un de 1r i 2n i un d'Aula d'Acollida) excepte en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, que ha de ser un grup de tres alumnes. Els llibres que van haver de llegir van ser proposats pel Grup Enciclopèdia. En la Final, són els propis alumnes qui les escullen.

Tant la Final del XIX Certamen de Lectura Veu Alta com la Festa es retransmetran en directe perquè tothom en pugui gaudir.

Enviat per admin el